Vilket flyt!

Igår var det lottodragning som vanligt, det som inte var som vanligt var att lotten till vinsten på närmare 134 miljoner var köpt i Storebro. Där jobbar ju jag för tusan jag (i Storebro alltså, lotten var köpt i kiosken jag jobbar på ica), vem kan det va? Hoppas det är någon av mina favorittanter så kanske de kommer imorgon:

"Jamen här kära Anette, klart du får 5 miljoner, du är ju så trevlig och hjälpsam jämnt!"

Det värsta är att jag nu vet att det är sex eller sju snubbar på Bruket, som har satsat 60 kronor tillsammans, alltså ingen snäll liten tant. Men jag kan ju fortfarande drömma och hoppas att en av snubbarna är hopplöst förälskad i mig och skänker mig 5 miljoner i alla fall ;)

Men helt ärligt, det känns bra att veta att det är arbetande människor. Människor som kan skaffa sig ett helt annat liv (om de vill), inte vara beroende av någonting längre.
Jag menar 134 miljoner på en person är ju nästan galet, vad gör man med så mycket pengar? Man blir ju knappast lyckligare bara för att man har 134 miljoner, eller? Ett tag är det säkert roligt men i längden?
Men nu är de ju flera och ska dela, de får cirka 20 miljoner var. Det är lagom. Haha.

Vad skulle du göra om du vann 20 miljoner?



Bilderna är tagna från Google


Kommentarer
Postat av: Therese

Du får inte säga något....men när vi varit i Västervik stannade vi och lämnade in våran kupong där...tyvärr var det på din lediga dag ....men du kan få en 5:a av oss ;) Tänk om det vore sant!! Kram!

2012-01-19 @ 13:49:41
URL: http://inspireras-pyssel.blogspot.com
Postat av: MammaMia

Åh, du skulle få 5 av mig med...men tyvärr va det inte jag :( hoppas det va någon som behöver dom och som använder dom!!

Oj, tänk va mycke man skulle göra med dom!!

Men, vi får va glada ändån! Vi lever ju, och kan göra vad vi vill!!

Kram på Dig!

2012-01-19 @ 14:08:21
Postat av: Anette

Va snälla ni är som skulle delat med er till mig :) men visst är det så Mia, man är rik på kärlek istället. Kan det bli bättre egentligen? Vad är alla pengar i världen om man inte hade sin familj? ;( Stor kram till er!

2012-01-19 @ 14:38:51
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi satt precis och funderade på hur vi skulle fördela pengarna om det varit vi som van. Svårt att veta vilka som man skulle dela med sig till. Kan Säkert leda till både konflikter och tiggeri kanske till och med hot. Leva med livvakter resten av livet är kanske ingen hitt... / matilda

2012-01-19 @ 19:37:32
Postat av: Anette

Matilda så kan det nog mycket väl bli, särskilt på ett sånt här litet samhälle som Storebro. Se bara hur det gick för mamman och dottern som vann, eller inte vann på trissen.

Hoppas det går bra för dem i alla fall och att folk låter dem va, det är upp till var och en vad de vill göra med sina pengar. Det var ju antagligen ingen som la sig i vad de gjorde med sina pengar innan vinsten, så då borde de inte göra det nu heller.Ha det gött!

2012-01-19 @ 19:51:59
URL: http://mammaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0