Underbara sommardag!

Vilken dag vi haft idag! 26 grader visade termometern i rondellen när vi körde förbi innan fem. Hoppas värmen är här för att stanna.

Idag har Henke fått klart planket nere i hörnet, där ska det upp planteringsbord (heter det så verkligen? Visst finns det ett ord för det?!) och då tänkte jag ha lite hängande jordgubbsplantor över. I pallkragarna har jag satt dill, gräslök, sallad, (hoppas på) rabarberna och en hel krage med morötter. Det är det bästa jag vet på sommarn, att kunna gå ut och hämta morötter som vi kan dippa sen. Det är sååå stor skillnad på enkilos påsar och färska! Mmm!
Jag har lite plats kvar i den ena kragen, kanske blir lite andra bär. Blåbär eller smultron. Vi får se.

Sen har jag hunnit plantera i lite krukor. Vi var i väg för ett tag sen på jakt efter krukor. Tyvärr fanns inga vita som vi ville ha. Men då köpte vi gråa, och vit färg! Man får inte vara dum. Jättefint blev det. Vi skulle ha dem på altanen, och där i fick min fina vita hortensia ta plats och bredvid blev det ett olivträd. På cafébordet (som oxå står på altanen) blev det en rosa ros. Jag älskar rosor!
På framsidan ligger solen på och steker hela dagen, så där måste det va nåt smidigt. Därför blev det bara vanliga vita petunior. Men det är snyggt och stilrent med vitt tycker vi. Vitt i vita krukor. Mmm! Hoppas på att förra årets ros har klarat sig över vintern, isåfall gör den petuniorna sällskap.

Så nu är det bara lådorna under fönsterna kvar, där i blir det vita pelargoner med silvernjurvinda. Sist men inte minst har vi två stora krukor som vi hade gräs i förra året. Men nu vill vi ha nåt annat. Soligt är det hela eftermiddagen. Något förslag?!

Ja det är väl vad vi pysslat med idag. Hunnit med kalas för lilla farmor oxå, gudomligt god smörgåstårta bjöd hon på, å en supersmarrig marängtårta med hallon! Mmmm!


Kommentarer
Postat av: Fikan

Du gillar ju vitt...jag har vita smultron om du vill ha några tjuvar att plantera. De är bara så goda! Vill du ha några plantor ser jag fram emot att se en bild på en chokladtårta med vita smultron på ;-) hör av dig om du vill ha några.., /Fikan

2012-05-20 @ 23:11:13
Postat av: Anette

Å va smarrigt Fikan! Har för mig att vi hade sånna för några år sen, de är väl ännu godare än de röda? Å tack va snällt, jag tar gärna några tjuvar :)

2012-05-21 @ 07:40:12
URL: http://mammaanette.blogg.se/
Postat av: Mickan

Vad fint ni gjort! Krukorna på altanen blev ju superbra.

2012-05-21 @ 13:56:41
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Fikan

Bara titta bort när det passar dig så fixar vi så många du vill ha...du kan ju skicka ett sms :))Fikan

2012-05-21 @ 21:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0